Под бранд се разбира името, подписът, названието, символът или комбинация от тези, целяща да идентифицира стоката или услугата на фирмата ви и да я диференцира от тази на конкурентите. Значението на търговската марка (бранда) за стопанското предприятие е от сериозно значение, защото изборът на подходящият бранд може да повлияе за успеха на цялата фирма.
Името на търговската марка често е най-забелязваният и най-запомнящ се елемент на марката за клиента. То трябва да събира цялата важна информация за компанията в една дума или фраза (желателно е да е само една, за да може да по-лесно да се запомня).
Търговската марка може да сравним с нашето собствено име. То е първото нещо, което ни отличава от другите хора по пол, самоличност, семейство. Имената на търговските марки имат същата важна роля, като първото и най-запомнящо се нещо от самия бранд. Докато другите елементи, свързани с продукта може да се променят от време на време, то името на търговската марка е това, което се предполага, че ще остане неприкосновено.
Името на бранда на определени компании е по-ценно за тях от средствата, с които те разполагат. Оттук става ясно защо бранд мениджърите трябва да защитават подобаващо това име.
Като се имат предвид отговорността и стойността, които носи името на търговската марка на даден продукт, то трябва да бъде грижливо избрано. Това означава, че изборът на име на бранда не трябва да бъде решено от малък кръг хора и неразбиращи от това. Трябва да се подберат най-подходящите и квалифицирани за целта хора, които знаят какво правят.
Следователно какво излиза… бранда е доста важна част от всяка стока или услуга и по-точно от успеха на всяка стока или услуга. И затова трябва да му се обърне подобаващо внимание, за да се избере най-добрата търговска марка за конкретния продукт.
източник: marketing.silvysdiary.com
Коментари