От 1 декември каналът "Нешънъл джиографик" (National Geographic Channel) вече ще се излъчва само на български, съобщи генералният директор на "Фокс интернешънъл чанелс" (Fox International Channels) Светлана Василева. Заедно с превода на програмата всички промоционални клипове и рекламни блокове, които досега се излъчваха на румънски, ще бъдат заместени с български. Така "Нешънъл джиографик" става първият международен научнопопулярен канал, който ще предлага рекламна платформа специално за България.
Другите чужди научнопопулярни канали, които се излъчват по кабелната мрежа в страната - "Дискавъри" (Discovery Channel), "Зоун риалити" (Zone Reality), "Виасат експлорър" (Viasat Explorer) и "Виасат хистъри" (Viasat History), все още не предоставят възможност за представяне на български рекламодатели.
Имали сме
единични случаи на излъчени реклами на български
но възможност това да стане масова практика все още няма и заявките трябва да минат през централата на "Челозоун", обясни Юлия Трайкова, маркетинг мениджър на компанията, която разпространява "Дискавъри", Zone Reality, Zone Romantica и MTV в България. От представителството на Viasat пък обясниха, че досега не са работили с български рекламодатели. Не е изключено обаче и там да се появят местни клиенти, тъй като компанията е част от медийна група Ем Ти Джи (Modern Times Group), която държи 50% от каналите "Диема" и през лятото купи "Нова телевизия". Плановете на Ем Ти Джи са да сформира общ екип за продажбите на различните продукти в България.
Цената на 30-минутен рекламен спот по "Нешънъл джиографик" в България ще е 128 лв., а в праймтайма от 18 до 23 ч. тарифата ще е 320 лв. От началото на декември каналът ще бъде следен редовно от пийпълметричната система на ТНС/ТВ план (TNS/TV Plan).
"Фокс лайф" (Fox Life) и "Фокс крайм" (Fox Crime), които се излъчват на отделен сателитен канал в Сърбия, ще предлагат същата възможност за реклама на сръбски на рекламодателите. В момента се водят преговори за отделяне на двата канала и в Хърватия.
Това дава възможност на продуцентите да бъдат по-гъвкави в закупуването на програми и да ги
разработват за всяка специфична аудитория
обясни Светлана Василева. Бизнесът също има полза, защото рекламирането в нишови канали, които достигат до ясно определена аудитория, прави вложените средства много по-ефективни, смята директорът на "Фокс интернешънъл". Според нея интерес към "Нешънъл джиографик" определено има. Причината е, че много рекламодатели се асоциират с този канал заради високия статут, който той е изградил сред публиката. В Румъния например програмата има над 400 клиенти и там бизнесът вече се е приучил да използва нишовите канали.
"В България този процес започна реално след появата на "Фокс лайф", след това и с тръгването на български на "Евроспорт", AXN и "Джетикс" (Jetix), обяснява Василева. Допреди това дистрибуторите на специализираните програми разчитаха
само на приходи от разпространението им
"Нишовите канали обаче изпълняват съвсем различна функция в сравнение с националните медии, където се облъчва огромна аудитория. Ръстът в аудиторията на "Фокс лайф" в Сърбия например е 40%, което е огромен потенциал за рекламодателите", обяснява Василева. "Убедена съм, че и българските фирми ще свикнат да използват новите възможности за реклама", заяви Василева. Тя прогнозира, че спадът в приходите на кабелните канали, причинен от финансовата криза, ще бъде по-малък в сравнение с националните ефирни медии.
Фирмите определено проявяват интерес към нишовите канали, потвърди и директорът маркетинг и продажби на "Медиа груп Ес Ди" (Media Group SD) Дилян Янков. Фирмата държи ексклузивните права за продажба на рекламно време за България на каналите HBO, "Холмарк" (Hallmark), AXN и "Джетикс" (Jetix). Компанията освен това е издател на списанията FHM и "Мадар Фигаро" (Madamme Figaro). Според него причината е не само в атрактивните цени, които предлагат тези канали, но и във факта, че рекламодателите знаят много точно каква е аудиторията им. "Медиа груп Ес Ди" дава възможност на клиентите си да комбинират рекламата по "Холмарк" и AXN, а също предлага и пакети за достигане до общата аудитория на AXN и мъжкото FHM, както и на "Холмарк" и "Мадам Фигаро". източник
Имали сме
единични случаи на излъчени реклами на български
но възможност това да стане масова практика все още няма и заявките трябва да минат през централата на "Челозоун", обясни Юлия Трайкова, маркетинг мениджър на компанията, която разпространява "Дискавъри", Zone Reality, Zone Romantica и MTV в България. От представителството на Viasat пък обясниха, че досега не са работили с български рекламодатели. Не е изключено обаче и там да се появят местни клиенти, тъй като компанията е част от медийна група Ем Ти Джи (Modern Times Group), която държи 50% от каналите "Диема" и през лятото купи "Нова телевизия". Плановете на Ем Ти Джи са да сформира общ екип за продажбите на различните продукти в България.
Цената на 30-минутен рекламен спот по "Нешънъл джиографик" в България ще е 128 лв., а в праймтайма от 18 до 23 ч. тарифата ще е 320 лв. От началото на декември каналът ще бъде следен редовно от пийпълметричната система на ТНС/ТВ план (TNS/TV Plan).
"Фокс лайф" (Fox Life) и "Фокс крайм" (Fox Crime), които се излъчват на отделен сателитен канал в Сърбия, ще предлагат същата възможност за реклама на сръбски на рекламодателите. В момента се водят преговори за отделяне на двата канала и в Хърватия.
Това дава възможност на продуцентите да бъдат по-гъвкави в закупуването на програми и да ги
разработват за всяка специфична аудитория
обясни Светлана Василева. Бизнесът също има полза, защото рекламирането в нишови канали, които достигат до ясно определена аудитория, прави вложените средства много по-ефективни, смята директорът на "Фокс интернешънъл". Според нея интерес към "Нешънъл джиографик" определено има. Причината е, че много рекламодатели се асоциират с този канал заради високия статут, който той е изградил сред публиката. В Румъния например програмата има над 400 клиенти и там бизнесът вече се е приучил да използва нишовите канали.
"В България този процес започна реално след появата на "Фокс лайф", след това и с тръгването на български на "Евроспорт", AXN и "Джетикс" (Jetix), обяснява Василева. Допреди това дистрибуторите на специализираните програми разчитаха
само на приходи от разпространението им
"Нишовите канали обаче изпълняват съвсем различна функция в сравнение с националните медии, където се облъчва огромна аудитория. Ръстът в аудиторията на "Фокс лайф" в Сърбия например е 40%, което е огромен потенциал за рекламодателите", обяснява Василева. "Убедена съм, че и българските фирми ще свикнат да използват новите възможности за реклама", заяви Василева. Тя прогнозира, че спадът в приходите на кабелните канали, причинен от финансовата криза, ще бъде по-малък в сравнение с националните ефирни медии.
Фирмите определено проявяват интерес към нишовите канали, потвърди и директорът маркетинг и продажби на "Медиа груп Ес Ди" (Media Group SD) Дилян Янков. Фирмата държи ексклузивните права за продажба на рекламно време за България на каналите HBO, "Холмарк" (Hallmark), AXN и "Джетикс" (Jetix). Компанията освен това е издател на списанията FHM и "Мадар Фигаро" (Madamme Figaro). Според него причината е не само в атрактивните цени, които предлагат тези канали, но и във факта, че рекламодателите знаят много точно каква е аудиторията им. "Медиа груп Ес Ди" дава възможност на клиентите си да комбинират рекламата по "Холмарк" и AXN, а също предлага и пакети за достигане до общата аудитория на AXN и мъжкото FHM, както и на "Холмарк" и "Мадам Фигаро". източник
Коментари