За да определите тези 7 важни стъпки трябва да си отговорите на редица въпроси, които ще ви помогнат да разберете на какво да наблегнете във всяка една стъпка.
1. Преценете подходящия момент за конкретната реклама.
- Има ли сериозно търсене на този продукт, който ще бъде рекламиран? Дали хората ще платат такава цена, при която вие да получите задоволителна печалба?
- Има ли достатъчно силни мотиви, свързани с продукта, които да накарат хората да си го купят?
2. Анализирайте пазара
- Наясно ли сте с факторите, които оказват влияние върху търсенето на вашия продукт?
- Каква мислите ще бъде конкурентата реакция след пускането на вашата реклама.
- Имате ли възможността да осигурите необходимите обеми продукция, ако продажбите се увеличат драстично, в следствие на рекламата?…
3. Определете вашите рекламни цели
- Какво е основното послание, което искате да достигне до клинтите ви?
- До какви хора искате да достигнете чрез рекламата ви?
- Какви са критериите, които ще използвате за оценка на рекламната кампания след завършека й?
4. Определете бюджета на рекламната кампания?
За целта трябва да определите следните неща:
- достъпност - до колко различни хора ще достигне вашето послание?
- честота - колко пъти ще се върти рекламата ви в ефира (радио, ТВ), вестници, интернет за определен период от време?
- продължителност - какъв ще бъде периода, за който рекламата ви ще се пуска.
5. Съставете вашата рекламна стратегия
- кой вид медия ще осигури най-ефективната реклама, която да достигне до максимален брой хора?
- Какъв тип послание трябва да бъде създадено? За да отговорите на този въпрос, обмислете следните:
1) Каква таргет група целите да привлечете?
2) Какво искате тези хора да си помислят, почувстват и направят, след като видят рекламата?
3) Каква ключова мисъл искате да вкарате в главите на хората, за да ги накарате да помислят за вашия продукт, да го почувстват, да повярват в него, да си го купят?
6. Координирайте рекламната кампания с другите промоционални и маркетинг методи
- Как тези други дейности ще повлияят на рекламната ви кампания.
7. Оценете резултатите от направените проучваня преди започването на рекламната кампания:
- Дали сте разучили пазара и всичко останало преди инвестирането на голяма сума пари за мащабна кампания.
- Какви критерии ще използвате, за да оцените ефективността от вложените парични средства, след приключването на рекламната кампания?
- Какво научихте в следствие на тази кампания, което да ви помогне за в бъдеще следващите реклами да бъдат по-успешни?
Тези в най-общи линии са стъпките, които е желателно да следвате, за да направите по-успешна рекламната кампания, която сте започнали. Естествено има още много други важни елементи, които трябва да се изпълнят, но тях ще разглеждам на по-късен етап.
източник: marketing.silvysdiary.com
Коментари