Пропускане към основното съдържание

Публикации

Показват се публикации от април, 2008

Google, Yahoo, Microsoft - големите играчи на световната интернет сцена

Тройката Гугъл, Яху! и Майкрософт (Google, Yahoo! и Microsoft) - трите гиганта на световния Интернет - е избрала за свой адрес западния бряг на САЩ. Всяка от трите компании има своите силни страни. Проучване на Комскор(comScore), цитирано от АФП, обявява Гугъл за търсачка номер 1 (62,4% от пазара), следвана от Яху!(12,8%) и Live Search на Майкрософт (2,9%). Тук се намесва китайската Байду (Baidu) с 5,2%, която се нарежда на трето място благодарение на вътрешния пазар, но няма международно присъствие. Гугъл (Google): Създадена през 1998 г. Оборт: 16,8 милиарда долара; Нетна печалба: 4,2 милиарда долара; Оборот на рекламата он лайн извън комисионните: 11,6 милиарда долара; Брой на работещите през март 2008: 19 156 души; Стойност на борсата (24.04.2008): 171 милиарда долара; Силна страна: световен лидер на търсенето в Интернет, филиал за видео клипове YouTube, рекламно обслужване он лайн чрез ключовите думи Adword и Adsense. Яху! (Yahoo!): Създадена през 1994 г.; Оборот: 6,97 милиарда д

Цветовете при създаването на марка

Стана ясно, че различните цветове носят различни послания към потребителите и съвсем не е без значение на кои цветове се спирате в изготвянето на лого, опаковка, брошура, фирмен сайт, както и на най-различни стоки, разбира се. Проучване на Color Marketing Group за ролята на цветовете в брандинга разкрива любопитни подробности относно цветовете и употребата им в деловия живот. Ето някои от откритията на проучването за ролята на цветовете в брандинга: Цветове увеличават познаваемостта на марката с 80%. Цветовете подобряват читаемостта с 40%. Цветовете увеличават способността да се учи с между 55 до 78%. Цветовете подобряват разбирането със 73%. Цветните печатни реклами биват прочетени с до 42% повече в сравнение със сходни черно-бели реклами. Цветовете могат да съставляват до 85% от причините хората да вземат решение за покупка. Или, резултатите ясно демонстрират, че цветовете продават ! Те могат да продават и нашите собствени марки, стига да са избрани подходящо. Следващи

Как да изберем добро име за нашия домейн

Здравейте, тук ще ви разкажа моите виждания как да изберете името на вашият сайт. Има няколко момента при избирането на домейн за вашия сайт. И два от тях са основни - искате да бъде марков ( така наречения брандинг ) домейн или да бъде оптимизиран за търсачки ? Какви привилегии ви носи марковия домейн ? А какви привилегии ви носи оптимизираният за търсачки домейн? Отговорите на въпросите ще намерите по долу. Напоследък е модерно ВСЕКИ сайт да се оптимизира за търсачки - всички знаем защо - защото носи повече трафик ( така нареченият органичен трафик ). Не трябва да забравяме и съдържанието на сайта разбира се. Защо да използвате оптимизиран за търсачки домейн? Отговора е прост - няма смисъл да използвате такъв. Конкретни примери ще давам със Google. Представете си че току що сте пуснали сайта си. Googlebot минава през сайта ви след известно време, индексира го и вече сте във резултатите. Както знаете ( незнаете ), при търсене по дадена дума в Google той изкарва всеки резултат с т

15 годишен печели по $6 500 на месец от интернет

На 8 Февруари, 2008 Donny Ouyang пуснал книгата DigitalThrone на пазара - книга за живота на едно 15 годишно момче, което е част от екипа на Kinkarso Tech Limited. Книгата дава възможност на читателите да научат повече за това момче-талант, което се занимава с онлайн бизнес от 4 години насам и е успял от $0 да започне да печели над $6,500 месечно чрез Интернет. Donny Ouyang случайно започнал да се занимава с печелене на пари от интернет през 2004 година и след две години той започнал да изкарва повече пари от един средно статистически американец. Сега на 15 годишна възраст неговите месечни приходи са 3 пъти по-големи от колкото на един средностатистически американец, а да не говорим колко по-големи от един българин... източник: make-business.info

Българин платил 26 млн. долара за жилище

25 годишният интернет предприемач Даниел Цветков закупи най-скъпото жилище в Австралия! Дани е платил скромните 26 милиона долара за жилището, което се намира на ивицата на Златния бряг, или улица, която е известна като "улица на милионерите". Жилището все още не е довършено, но когато това стане, цената му ще нарастне 2-3 пъти според експерти. Даниел Цветков е българин роден в Ипсуич и се занимава с онлайн бизнес от 18 годишна възраст. Даниел щял да се жени следващият месец и това супер жилище май ще бъде любовното гнездо на младоженците... „Целта ни не е била да притежаваме най-голямата сграда или нещо подобно", допълва Даниел. „Купихме я, за да живеем там и да създадем семейство. За мен този имот идва в най-подходящото време и е добра инвестиция" Цветков е купил сградата от Тони Смит - бизнесмен, чиято туристическа фирма фалира по-рано тази година. Кой казва, че българите не са предприемчиви? Кой казва, че българинът не може? Кой казва, че българинът не е у

Как да стартираме свой собствен интернет бизнес

Какво трябва да имаме предвид при стартирането на интернет бизнес? Какво означава да правиш бизнес в интернет и да привличаш рисков капитал в Европа? Без жизнено важната за всяко технологическо начинание в САЩ Силициева долина ще бъде ли Европа някога в състояние да произведе мултимилиардна интернет компания? Това бяха някои от въпросите, на които се опитаха да дадат отговор участниците в "Предприемаческия панел" на конференцията Plugg, посветена на развитието на Web 2.0, която се провежда днес в Брюксел и в която участваха представители на Investor.bg. Според Андрей Набергой от социалната платформа Noovo в началото от съществено значение е формирането на екип с правилните хора. „Първите 10 души са от изключително значение“, коментира той. „Това са хора, с които ще общувате денонощно в следващите пет години. Те са много повече от инженери и дизайнери. Те формират нещо като матрица, корпоративна култура, която ще определи развитието на компанията ви за в бъдеще.“ В мног

20 начина за генерирането на добри идеи

Leo Babauta от Zen Habits е публикувал като гост-автор статия в блога Skelliewag под заглавието The Top 20 Ways to Come Up With Amazing Ideas (Toп 20 начина да генерираш изумителни идеи). Разбира се, това не универсален съвет за всички, а просто споделяне на личен опит - методи и тактики, които са му помагали на него винаги да е зареден с нови идеи. Лео споделя, че често го питат как успява да пише толкова активно и откъде успява да намери идеи за писане в блога си. Той признава, че никога не е оставал без идея за какво да пише и затова предлага на читателите своя опит в събиране и организиране на идеи. Аз самият също не съм изпадал в ситуация да не знам за какво да пиша. Винаги съм имал изобилие от идеи "под ръка". Единственото, което все още не ми достига, е достатъчно време. Като прочетох статията, видях, че до някои от предложените тактики вече съм достигнал сам. Затова няма да се спирам на всички съвети, а ще споделя с вас тези, с които имам личен опит и които помага

Два нови мола в Стара Загора

Два нови мола ще отворят до есента на 2009 г. в Стара Загора и Казанлък, съобщиха инвеститорите. Общата инвестиция в тях надхвърля 130 млн. лв. Проект Проектът в Стара Загора ще бъде изграден от Галерия Стара Загора АД на 12.5 дка на мястото на бившата фабрика Наслада. Търговската площ ще е 30 000 кв. м. В мола ще има и казино, което ще се управлява от международна компания. Средствата от 100 млн. лв. са осигурени с банков кредит, уточни за в. Пари съсобственикът в проекта Евгений Спиров. Мажоритарният пакет в Галерия Стара Загора е на полската компания GTC, която планира и проекти в Бургас и Варна. Вече тече търг за главен изпълнител, като в късата листа са 15 компании от Австрия, Италия, Белгия, Турция и България. Първа крачка Първият голям търговско-развлекателен център в Казанлък ще изгради дружеството Тракия Трейд, което купи на търг от общината 6 дка, бивш терен на местната болница. Инвестицията е 15 млн. EUR. Проектът предвижда два подземни етажа за паркинг с 350 места и два

13 основни компетенции, които един лидер трябва да притежава

Изброените по-долу 13 основни компетенции, които един лидер трябва да притежава са част от статията The Next Generation PMs . Аз обаче реших да ви насоча към основните качества, които човек трябва да притежава, за да бъде успешен лидер, а съответно и добър проджект мениджър. 13те най-важни качества са: 1. Управленски стил: Обикновения проектен мениджър наблюдава, контролира и коригира докато лидерът има стратегия, вдъхновява и мотивира. 2. Цели: Традиционният проектен мениджър съблюдава своите краткосрочни задачи като работата му се върти в един безкраен цикъл на изпълнение на семпли задачи. Лидерът мисли и действа като собственик на компанията като наблюдава и има предвид дългосрочните цели на организацията, осъзнава тяхната важност и е мотивиран да върви напред. 3. Стил на мислене: Нормалните проектни мениджъри мислят инкрементално като са насочени към натрупването на последователен по категория опит и се опитват да постигнат новите задачи посредством натрупаният от предишни та

7 Стъпки за успешна рекламна кампания

За да определите тези 7 важни стъпки трябва да си отговорите на редица въпроси, които ще ви помогнат да разберете на какво да наблегнете във всяка една стъпка. 1. Преценете подходящия момент за конкретната реклама. - Има ли сериозно търсене на този продукт, който ще бъде рекламиран? Дали хората ще платат такава цена, при която вие да получите задоволителна печалба? - Има ли достатъчно силни мотиви, свързани с продукта, които да накарат хората да си го купят? 2. Анализирайте пазара - Наясно ли сте с факторите, които оказват влияние върху търсенето на вашия продукт? - Каква мислите ще бъде конкурентата реакция след пускането на вашата реклама. - Имате ли възможността да осигурите необходимите обеми продукция, ако продажбите се увеличат драстично, в следствие на рекламата?… 3. Определете вашите рекламни цели - Какво е основното послание, което искате да достигне до клинтите ви? - До какви хора искате да достигнете чрез рекламата ви? - Какви са критериите, които ще използват

Колко е важен бранда

Под бранд се разбира името, подписът, названието, символът или комбинация от тези, целяща да идентифицира стоката или услугата на фирмата ви и да я диференцира от тази на конкурентите. Значението на търговската марка (бранда) за стопанското предприятие е от сериозно значение, защото изборът на подходящият бранд може да повлияе за успеха на цялата фирма. Името на търговската марка често е най-забелязваният и най-запомнящ се елемент на марката за клиента. То трябва да събира цялата важна информация за компанията в една дума или фраза (желателно е да е само една, за да може да по-лесно да се запомня). Търговската марка може да сравним с нашето собствено име. То е първото нещо, което ни отличава от другите хора по пол, самоличност, семейство. Имената на търговските марки имат същата важна роля, като първото и най-запомнящо се нещо от самия бранд. Докато другите елементи, свързани с продукта може да се променят от време на време, то името на търговската марка е това, което се предполаг

Откъде идва инфлацията в българската икономика

От 11.6% инфлация през 2007 година над 5 процентни пункта се дължат на поскъпване на храните, почти 2 п.п. се дължат на поскъпване на общественото хранене (в голяма степен свързано с цените на храните) и над 1 п.п. се обяснява с поскъпването на горивата (най-вече заради скъпия петрол). Общо почти три четвърти от инфлацията през 2007 се дължи на поскъпването на земеделската продукция и петрола. източник:ikonomika.org

Sanoma Magazines International купи медийната компания Нет Инфо.БГ

Sanoma Magazines International купи Нет Инфо.БГ Един от водещите европейски издатели на списания придоби 68% от водещата българска дигитална медийна компания 28.04.2008 Sanoma Magazines International (SMI) придоби 68% от "Нет Инфо.БГ", водещата българска дигитална медийна компания. Няколко компании за рисков капитал и частни лица са акционерите, които продават дела си в компанията. SMI ще прикани и други акционери, държащи около 15% от акциите, да продадат дяловете си. В допълнение, според споразумението с останалите инвеститори в "Нет Инфо.БГ", SMI ще изкупи техните дялове в компанията, които възлизат на близо 17%, до 2011 г. Сделката следва да бъде одобрена от Комисията за защита на конкуренцията. "Нет Инфо.БГ" е собственик на водещи онлайн продукти и услуги като Abv.bg (най-популярната безплатна уеб поща), Gbg.bg (портален сайт), Vbox7.com (водещият български сайт за споделяне на видео съдържание), и Netinfo.bg (водещ новинарски информационен сайт)